Skip to content

S.O.S

S.O.S. Examenstress

Weer een nieuwe maand… de zomermaand JUNI !

Maar ook de laatste maand van het schooljaar.
Voor veel studenten de meest spannende maand van het jaar en ook de meest stressvolle.

Examens… Help!
Als ouder kan je vaak de redder in nood zijn, hier geef ik jullie graag enkele tips:

S.O.S.

 

Als eerste is het belangrijk dat studenten een vaste routine hebben. Het is verstandig om elke avond op tijd en op een vast uur in bed te kruipen (zonder de smartphone 😊).
Maar het is even belangrijk om ’s morgens op een vast uur op te staan om te studeren.

Ook tijdens het studeren is het aangeraden om op vaste tijden te pauzeren en als ouder zijn die pauzes de ideale momenten om je studenten te verwennen! Zorg voor een heerlijk tussendoortje en kook hun lievelingsgerecht. Maar houd het gezond! Gezonde voeding is tijdens de examenperiode extra van belang. Veel water drinken zorgt voor een goeie concentratie. En daarnaast zijn er ook heel wat voedingsmiddelen die het brein stimuleren zoals noten, volkoren granen, vis, fruit EN ook pure chocolade!

Als ouder zijn wij vaak eens de stressfactor in huis maar probeer dit in de examenperiode te beperken tot het minimum. Wees ook extra geduldig want geef toe, als je zelf stress ervaart is het lontje ook wat korter dus jouw geduld gaan ze ongetwijfeld weten te appreciëren.

De examens zorgen al voor heel wat stress dus dan is rust meer dan welkom. Zorg voor rust in huis of stel voor om in de pauzes even de buitenlucht op te zoeken en iets actiefs te doen.

Blijf in de buurt en beschikbaar maar dring je niet op. Geef hen de nodige liefde en aandacht wanneer ze die nodig hebben. Want uiteindelijk…. Love is all they need.. 😉

 

Liefs,

Joke

Leave a Comment





Deze website gebruikt cookies en vraagt persoonlijke data om je een optimale gebruik van de website te kunnen garanderen.